تبلیغات
باطری فروشی اطلس - سیستم تزریق سوخت خودرو و نحوه کار کرد ان
 
باطری فروشی اطلس
کیفیت عالی ،قیمت مناسب ، رضایت مشتری هدف ماست
                                                        
درباره وبلاگ

باطری فروشی اطلس با سابقه 5 ساله در زمینه باطری های کره ای و ایرانی با هدف عرض مستقیم باطری ماشین ، موتور سیکلت و ups با قیمت مناسب و کیفیت عالی در جنوب کشور قعالیت خود را شروع کرده است.
نمایندگی باطری اطلس (با گارانتی)

07632216124
09178899300

مدیر وبلاگ : kami hey
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

برای اینکه موتور خودرو نرم و با راندمان بالا کار کند باید ترکیب مناسبی از سوخت و هوا وارد سیلندر ها شود.

در گذشته ترکیب سوخت و هوا توسط کاربراتور ساخته می شد که در عمل وسیله بی نقصی برای ساخت یک نسبت دقیق از سوخت و هوا نبود.

بزرگترین مشکلی که در کاربراتور وجود داشت این بود که کاربراتور به تنهایی باید به چهار سیلندر سوخت رسانی می کرد و به دلیل یکسان نبودن فاصله بین کاربراتور و هر یک از سیلندر ها در عمل هیچگاه به سیلندر ها مقدار مساوی سوخت نمی رسید یا به عبارت دیگر نسبت سوخت به هوا در سیلندر های مختلف متفاوت بود.

در این وضعیت راندمان موتور کاهش پیدا می کرد و لرزش و صدای موتور بیشتر می شد.

یک راه استفاده از دو کاربراتور بود اما تنظیم این کاربراتور ها هم کار آسانی نبود و استفاده از این روش مقبولیتی پیدا نکرد.

در نهایت امروزه بیشتر خودرو ها از سیستم تزریق سوخت یا همان سیستم انژکتوری استفاده می کنند.

در این سیستم می توان دقیقا تعیین کرد چه مقدار سوخت به هر سیلندر برسد.

خودروهای انژکتور راندمان و قدرت بیشتری از خودرو های کاربراتوری دارند  و به دلیل اینکه آلودگی کمتری برای محیط زیست دارند از نظر اقتصادی هم برای جامعه مفید هستند.

 


سیستم تزریق سوخت دیزل

سیستم تزریق سوخت در موتور های بنزینی همیشه از نوع غیر مستقیم است، بنزین در مانیفولد ورودی هوا تزریق می شود به این ترتیب قبل از ورود سوخت می توان اطمینان حاصل کرد که سوخت به خوبی با هوا مخلوط می شود و احتراق خوبی خواهیم داشت.

اما بسیاری از موتور های دیزل از سیستم تزریق سوخت مستقیم استفاده می کنند به این ترتیب که سوخت مستقیما به داخل سیلندری که هوا در آن کمپرس شده است تزریق می شوند.

اما برخی موتور های دیزل از سیستم غیر مستقیم استفاده می کنند که در آن سوخت در اتاقک پیش احتراق تزریق می شود که یک کانال باریک است که به سر سیلندر متصل می شود.

در موتور های دیزل فقط هوا به داخل سیلندر مکیده می شود.

هوا با کمپرس شدن و افزایش فشار آنقدر داغ می شود که با پاشش سوخت در داخل سیلندر به صورت خود به خود محترق می شود.

زمان پاشش با آخرین لحظه فشرده شدن سوخت منطبق است تا بیشترین راندمان را داشته باشیم.

 


سیستم انژکتور در موتور های بنزینی

همه خودرو های بنزینی مدرن از سیستم پاشش سوخت غیر مستقیم استفاده می کنند.

یک پمپ مخصوص بنزین را از باک به سمت موتور می فرستد و فشار آنرا هم به اندازه مورد نیاز بالا می برد و از آنجا بوسیله مقسم ها در حالیکه هنوز تحت فشار است به سمت هر سیلندر هدایت می شود.

بسته به نوع سیستم سوخت رسانی انژکتوری سوخت در مانیفولد ورودی هوا یا ورودی هوای سیلندر می شود.

به کمک فشار سوخت و انژکتورها بنزین به صورت پودری اسپری می شود تا سوخت به خوبی با هوا مخلوط گردد.

به این ترتیب با مکش هوا به داخل سیلندر ترکیب هوا و سوختی که به داخل آن پاشش شده است وارد سیلندر شده و آماده احتراق می گردد.

 

 

بعضی خودرو ها از سیستم تزریق سوخت مولتی پوینت یا چند نقطه ای استفاده می کنند به گونه ای که برای هر سیلندر یک انژکتور جداگانه تعبیه شده است و فقط همان سیلندر را تغذیه می کند این سیستم پیچیده است و معمولا گران تمام می شود.

سیستم دیگری که بیشتر از آن استفاده می شود تزریق یک نقطه ای است که یک انژکتور برای همه سیلندر ها عمل پاشش را انجام می دهد یا در سیستم دیگر هر انژکتور دو سیلندر را تغذیه یا سوخت رسانی می کند.

 


انژکتور ها

آنژکتور ها در جایی که باید سوخت را اسپری کنند پیچ می شوند و زاویه آنها به گونه ای تنظیم می شود که سوخت را در هوای ورودی به سیلندر اسپرس کنند.

انژکتور ها بسته به نوع سیستم سوخت رسانی یکی از این دو نوع هستند.

اولی از نوع پاشش مداوم هستند که سوخت را پشت سوپاپ ورودی هوا به صورت مداوم تا زمانی که موتور در حال کار است، تزریق می کنند.

این نوع انژکتور ها هیچ کنترلی بر میزان سوخت اسپری شده یا دبی سوخت ندارند.

مقدار سوخت به وسیله یک سیستم مکانیکی یا الکتریکی کنترل می شود در حقیقت یک شیر مکانیکی یا برقی دبی سوخت را کنترل می کند.

 

injection2

 

 

دومی انژکتور پالسی یا زمانی است. در این سیستم پاشش فقط در مرحله تنفس یا مکش سیلندر انجام می گیرد.

در این سیستم هم دبی سوخت می تواند به صورت مکانیکی یا الکتریکی کنترل شود.

سیستم کنترل دبی مکانیکی قدیمی تر و پیچیده تر بود که تعمیرات آنرا هم مشکل تر می کرد همچنین سرعت پاسخ آن کند بود.

امروزه کنترل دبی سوخت انژکتور ها به صورت الکتریکی انجام می گیرد این سیستم به دلیل هزینه کمتر و قابلیت اطمینان بالاتر جایگزین سیستم قدیمی مکانیکی شده است.

 


سیستم کنترل سوخت الکترونیکی

فرق اصلی بین سیستم تزریق سوخت الکتریکی و مکانیکی در این است که کنترل به وسیله تجهیزات برقی انجام می شود که از ECU فرمان می گیرند ECU در حقیقت یک کامپیوتر میناتوری است که اطلاعت لازم برای پروسس را از سنسور ها دریافت می کند.

از جمله اطلاعاتی که به این کامپیوتر توسط سنسور ها ارسال می شوند می توان به فشار هوا، دمای هوا ی ورودی به موتور، دمای موتور، موقعیت شتاب دهنده و دور موتور اشاره کرد.

این اطلاعات ارزشمند به ECU یا همان کامپیوتر کوچک ما این امکان را می دهند تا مقدار پاشش سوخت را به اندازه مناسب محاسبه نماید.

کامپیوتر سیگنال های ورودی از سنسور ها را دریافت می کند این اطلاعات در برنامه ای که روی ECU قرار دارد مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و با تنظیماتی که در کارخانه به برنامه داده شده است تعیین می کند مقدار سوخت پاشش شده چقدر باشد. آنگاه با سیگنالی که به شیر یا ولو الکتریکی ارسال می کند مشخص می کند چقدر این شیر برقی باز بماند و سوخت به داخل مسیر ورودی هوا پاشش شود.

همه این کارها در کسری از ثانیه انجام می شود.

این یک سیستم کنترل است که علاوه بر سیگنال هایی که از سنسور ها دریافت می کند از موقعیت پدال گاز هم سیگنالی دریافت می کند و به محض اینکه راننده پدال گاز را می فشارد واکنش نشان می دهد و زمان بیشتری مسیر پاشش را باز نگه می دارد، تا خودرو شتاب گیری کند.

در سیستم پاشش الکترونیکی علاوه بر اینکه مشکل پاشش بیش از حد سوخت (که در سیستم های مکانیکی وجود داشت) رفع گردیده است بلکه این سیستم می تواند در فشار های کمتری در حدود 25-30 psi کار کند. به این ترتیب موتور خودرو نرم تر و

بی صدا تر کار می کند.

یکی از سیستم های کنترل الکترونیکی  معروف  انژکتوری Ljetronic   کمپانی بوش است که در بسیاری از خودرو های اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است.

در این سیستم سوخت بوسیله پمپ از باک به سمت لوله های سوخت و انژکتور ها هدایت می شود.

سوختی که پمپ می شود بیش از مقداری است که برای پاشش نیاز است سوخت اضافی از طریق لوله های مسیر برگشت به باک بنزین خودرو باز می گردد مقدار سوخت بازگشتی را یک رگلاتور فشار تنظیم می کند تا فشار در در مسیر رفت و قبل از انژکتور ها از مقدار مشخصی کمتر نشود و تا حد ممکن ثابت بماند.

ولوهای اینژکشن یا همان شیرهای الکتریکی به کمک فشار فنر بسته نگه داشته می شوند و به کمک سیم پیچ و نیروی الکترومغناطیسی باز می شوند وقتی که برق به این سیم پیچ ها می رسد نیروی الکترومغناطیسی بر نیروی فنر غلبه می کند و شیر را باز می کند. زمان باز بودن این شیر از طریق سیستم کنترل سوخت تعیین می شود تا میزان سوخت پاشش شده به دقت کنترل شود.

به عبارت دیگر مقدار سوختی که به داخل سیلندر پاشش می شود به زمان باز بودن شیر ها یا برقدار شدن سیم پیچ آن بستگی دارد.

 


سیستم مدیریت موتور

برخی سیستم های کنترل تزریق سوخت پیشرفته تر که با نام سیستم مدیریت موتور شناخته می شوند، می توانند بسیاری فاکتور های موتور خودرو را برای کنترل جریان سوخت در نظر بگیرند که در یک سیستم کنترل سوخت الکترونیکی ساده در نظر گرفته نمی شود. خودروهای امروزی معمولا از این سیستم سوخت رسانی استفاده می کنند.

یک نوع از این سیستم ها بوش مترونیک نام دارد، که میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را نیز اندازه می گیرد.

و زمانیکه موتور خوب کار نمی کند یا احتراق ناقص داریم می تواند با دستور به سیستم کنترل خودرو مصرف سوخت آنرا به شیوه ای دقیق تر تنظیم کند.

به این ترتیب از کاهش سطح آلایندگی خودرو اطمینان حاصل خواهد شد و راندمان موتور و کارایی آن نیز افزایش خواهد یافت.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پنجشنبه 19 مهر 1397 11:37 ق.ظ

You actually revealed this wonderfully!
levitra 20mg levitra 10 mg prezzo vardenafil 20mg vardenafil 20mg levitra online buy 10 mg levitra buy levitra levitra without a doctor prescription levitra 20mg levitra online
یکشنبه 8 مهر 1397 04:20 ق.ظ

Thank you, Valuable stuff!
cost of cialis per pill cialis 20 mg cut in half what is cialis tesco price cialis recommended site cialis kanada enter site 20 mg cialis cost miglior cialis generico cialis baratos compran uk cialis arginine interactio cialis cuantos mg hay
شنبه 31 شهریور 1397 06:05 ب.ظ

Many thanks! Lots of knowledge.

buy viagrow pro canadian pharmaceuticals companies best canadian pharmacy buy viagra now canadian pharmaceuticals companies drugs for sale on internet is trust pharmacy in canada legitimate canadian online pharmacies rated canadian pharmacy meds trust pharmacy canada reviews
چهارشنبه 28 شهریور 1397 07:38 ب.ظ

Beneficial knowledge. With thanks!
we like it cialis soft gel cialis dose 30mg cialis soft tabs for sale if a woman takes a mans cialis overnight cialis tadalafil cialis generique 5 mg cialis kaufen wo cialis manufacturer coupon only best offers cialis use cialis super kamagra
سه شنبه 13 شهریور 1397 04:46 ق.ظ

Many thanks. I value it.
where to buy viagra without prescription i want to buy viagra getting viagra online generic pharmacy online buy viagra online germany how to buy viagra online sildenafil uk buy where to buy viagra in malaysia buy generic sildenafil online buy viagra uk no prescription
دوشنبه 12 شهریور 1397 09:01 ب.ظ

Good write ups. Cheers.
cialis with 2 days delivery cialis 5mg prix cialis cipla best buy prices for cialis 50mg tadalafil generic bulk cialis cialis generico postepay venta de cialis canada we use it cialis online store venta de cialis canada
دوشنبه 12 شهریور 1397 02:43 ق.ظ

Helpful postings. Regards!
cialis cost estudios de cialis genricos click here take cialis buy name brand cialis on line cialis lowest price wow cialis 20 cialis daily reviews achat cialis en europe cialis venta a domicilio generic cialis soft gels
دوشنبه 22 مرداد 1397 01:07 ب.ظ

Terrific info. Thanks a lot.
tadalafil cialis authentique suisse cialis patentablauf in deutschland non 5 mg cialis generici buy cialis online nz when can i take another cialis cialis generic tadalafil buy calis enter site 20 mg cialis cost cialis billig
دوشنبه 7 خرداد 1397 03:35 ق.ظ

Seriously plenty of helpful tips.
cialis rezeptfrei only now cialis 20 mg can i take cialis and ecstasy walgreens price for cialis viagra cialis levitra what is cialis cialis sans ordonnance cialis 5 effetti collaterali viagra or cialis dose size of cialis
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 05:00 ق.ظ

Information very well applied..
click here cialis daily uk cialis bula cialis canada when can i take another cialis cialis prezzo in linea basso compare prices cialis uk acquistare cialis internet generic cialis levitra cialis online nederland buy cialis uk no prescription
جمعه 7 اردیبهشت 1397 07:57 ب.ظ

Really many of terrific tips.
cialis qualitat cost of cialis per pill safe site to buy cialis online cialis wir preise click here to buy cialis cialis super kamagra estudios de cialis genricos buy brand cialis cheap prescription doctor cialis cialis daily new zealand
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 06:21 ق.ظ

You said it perfectly.!
can you buy viagra without prescription buy viagra online with prescription viagra online pharmacy usa sildenafil buy uk viagra online buy buy viagra super active online buy viagra online at uk viagra online buy cheap viagra no prescription ordering viagra online
جمعه 17 فروردین 1397 10:17 ب.ظ

You definitely made the point!
cialis lowest price cialis alternative cialis in sconto acheter cialis kamagra link for you cialis price acheter cialis meilleur pri where cheapest cialis cialis with 2 days delivery india cialis 100mg cost cialis generico lilly
جمعه 3 فروردین 1397 08:00 ب.ظ

You made your position extremely effectively..
cialis farmacias guadalajara cialis soft tabs for sale cialis manufacturer coupon viagra or cialis cialis price in bangalore where to buy cialis in ontario cialis taglich cialis kaufen bankberweisung cialis et insomni cialis baratos compran uk
دوشنبه 28 اسفند 1396 01:35 ق.ظ

Terrific stuff. Thanks.
cialis efficacit cialis lilly tadalafi cialis patent expiration preis cialis 20mg schweiz cialis pills boards chinese cialis 50 mg cialis generika in deutschland kaufen cialis kaufen bankberweisung wow cialis 20 price cialis per pill
دوشنبه 21 اسفند 1396 01:11 ب.ظ
بهترین راستی من تا حالا روش های زیادی رو برای دیده شدن وبلاگم امتحان کردم.این آخری عالی بود.تو هم امتحان کن
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر